lørdag 10. januar 2009

3.141592653589793238462643

My Pi-socks are done:

Socks

Receipe: Pi-socks
Pattern: toe-up, magic cast-on (24 sts), magic loop, 48 sts, short row heel (12 sts), 1x1 ribbing
Yarn: Schachenmayr nomotta Regia Jacquard Color 4-ply / 4-fädig (25 g, 115 yards) and Regia Uni / Solid 4-ply / 4-fädig (30 g, 138 yards)
Needle: 2.5 mm (US 1 1/2)

To get jogless stripes I used TECHknitters method for stationary jogless stripes.

Socks

I'm quite happy with the result.


Tiny blanket

My tiny blanket is of the Harmony Wood needles and blocking right now. Good needles, but nothing to die for...

Blanket


And then there was nothing on my needles *panic*.



Have a nice Saturday!

9 kommentarer:

Unknown sa...

PI sokker er herlige får så fine tips til strippene..
ha en god helg...

Ninne sa...

Det varer ikke lenge tenker jeg! Du er vel allerede i gang, kjenner jeg deg rett!

Kjempesøte sokker!

Gooood helg!

Anonym sa...

Sprek farge på sokkene!

Ugla sa...

Jeg liker egentlig ikke denne grønnfargen, men disse sokkene var kule. Jeg likte til og med fargen:-) Ha ei fin helg :-)

Chicago Sarah sa...

I love the yarn for the tiny blanket. Those new needles are lovely, too!

Fru Keilegavlen sa...

Flotte sokkar du har strikka!! Ynskjer deg ei flott veke!

randi K design sa...

Nydelig babyteppe!

Elisabeth Augusta sa...

Takk for stripelinken. Mulig jeg kommer til å la stripene mine jogge når jeg kommer i gang med disse... Må bli bra i restegarn disse vel?

Anonym sa...

Flotte og fargerike sokker du har strikket.