onsdag 5. august 2009

Hi - I'm back!

I've been spinning, knitting and crocheting all summer, and I think my blog mojo is here too, lets try:

A little bit more about the socks from my last post:

Summer socks

Pattern: My own toe-up, gusset heel socks - love them!
Yarn: Schachenmayr nomotta Regia Silk Color, 1.2 skeins = 261.6 yards (239.2m)
Needle: US 1½ / 2.5 mm


My first buy this year (!):

Black lace weight yarn, over 600 gram:

wool

I better find some shawl patterns I like....


Last September I learned to spin with a drop spindle. I haven't been that eager, but have spun up 100 grams this year, why not buy 700 grams.... (crazy):

wool-tops

And look how far I am in spinning it up:

wool-tops

Yeah....

The wool is bright red, and not easy to take a photo of.


Thank you all for visiting and commenting this summer - I think I'm back :)



Turvid

5 kommentarer:

mimouna sa...

Velkommen tilbake!

Fine sokker og BRUNE bein jo!

Hanne sa...

Å spinne med handtein er så moro, og vanskelig, synes jeg, å få jevnt. Men det er det som er litt av moroen, å lage noe med håndspunnet garn, i deilige, store tykkelsesforskjeller. Jeg får ofte guttene mine til å hjelpe meg å snurre teinen, så ordner jeg med tråden. Koselig å gjøre sammen.

ASSA sa...

De sokkene så herlige ut!

Marianne sa...

Øvelse gjør mester, og du er godt på vei ser jeg! Masse lykke til med den røde ulla og håndteinen :)

Blomsterpiken sa...

Velkommen tilbake! Sommerlige og fine sokker har du også :)