torsdag 21. august 2008

Making room - tutorial

Plastic bags take up a lot of space.

Here is what i found in the kitchen cupboard:

plastic bags

Looks like a lot....

But really, if I fold them, you can see that it's not that many:

plastic bags

Want to know how?

Here we go:

1. Take any plastic bag

Folding plastic bags

2. Fold it once

Folding plastic bags

3. and then again

Folding plastic bags

4. start at the bottom and make a corner

Folding plastic bags

5. continue folding

Folding plastic bags

6. until you're almost at the top

Folding plastic bags

7. Fold the top of the bag once

Folding plastic bags

8. make a corner

Folding plastic bags

9. The top of the bag goes inside the folding

Folding plastic bags

10. Done!

Folded plastic bag


Man - I wonder why I'm not getting any knitting done...


;)

16 kommentarer:

merete sa...

Jeg har brette poser slik i mange år, og ja, det er utrolig så mye mindre plass de tar!
Og så bare sparer jeg på ti av gangen...
Så forresten her om dagen at det amerikaske flagget ble brettet av en båre og gitt til foreldrene. Syntes at brettingen minnet meg om posebrettingen, så jeg lurer på om vi har "lånt" den derfra?
Og kan man brette t-skjorter på samme viset, tro?
*løper og ptøver...snart*

*Strikkerier* sa...

Nei, det er jammen ikke rart du ikke strikker. Men metoden for bretting av poser skal jeg jammen lære meg... Hm, kanskje i kveld? Har to hyller i skapet på kjøkkenet som er full av poser; tro om de yngler der inne? Ha en fin helg!

merete sa...

Funka ikke med tskjorter for meg, - superdårlig ide!
Så nå ruller jeg dem sånn som ellers, - veldig greit :-)

annemor sa...

Takk for tipset! :)

Anonym sa...

Smart , takk for tipset !

Josefine (HB)

Koningskind sa...

Thanks for this tutorial!
I am making room in all my rooms and I have so many plastic bags that your idea comes right in time.

Nurhanne sa...

Tak for tippet!

Hilde C. sa...

Det var faktisk en virkelig nyttig tutorial - men nå syns jeg du skal strikke litt igjen :-)

Marte sa...

Slik bretter jeg posene mine også :) Bodde sammen med ei venninne det siste studieåret mitt, og ho syntes det hele var en merkelig idé... Men innen jeg flyttet ut hadde jammen ho begynt å brette dem slik også, og det gjør ho fremdeles :p

Torunn Skjærstad Moen sa...

Hei på deg! Den var ikke dum. Man lärer så lenge man lever. Alt godt til deg fra asterix.

Anlen sa...

Hehe,slik kan eg også finne på å gjere det. Men ikkje så ofte... Det er nemlig god plass i poseskuffa mi etter at eg sydde handlenett:)

Anonym sa...

Kjempelurt!

Anonym sa...

Sånn kan jeg også:-D *stolt*

Anonym sa...

Heisann. Innom for å ønske deg ei god helg.
Smart måte å brette posane på :)

Anonym sa...

Sånn bretter jeg poser også!

Hønehuset sa...

Du har virkleig for mye tid til overs.. hehehe!
Jeg har en posepose jeg trøkker alle posene oppi...