fredag 11. januar 2008

Blueberry Waffle Socks

The second pair of socks this year is the Blueberry Waffle Socks:





This is also socks for the Norwegian KAL "Sokker 2008". I have knitted theese before, and they are very nice socks, with a good pattern.



Pattern: Blueberry Waffle Socks
Yarn: 80 gram Smart
Circs: 4 mm

I choosed to knit them toe-up, Magic cast-on. 36 sts. Magic loop.


Have a nice weekend!



Ekstraoppgaven i Sokker 2008 var Vaffel-sokkene. Disse har jeg strikket tidligere, og sokkene blir veldig gode, så det var ikke noen jobb å strikke dem igjen. Denne gangen valgte jeg å strikke dem fra tåen og opp, jeg synes det er en fin måte å få passelig store sokker på. Vanligvis blir alle sokker alt for store for meg, så jeg ender opp med å måtte skrive om de fleste oppskrifter jeg prøver meg på.

Takk for at du titter innom, og ha en fin helg!

17 kommentarer:

syglad sa...

Sokkene ser helt herlige ut. Har ikke fått strikket dem enda jeg, men det blir sikkert tid en gang.
Ha en fin kreativ helg:-)

Heklejenta sa...

Jeg er så glad i det mønsteret der, og kommer garantert til å strikke mangel flere sokker i det mønsteret. God Helg til deg :)

Anne-Ruth sa...

Blueberry Waffles er et av favorittmønstrene mine, kommer nok til å strikke flere par jeg også. Dine ble kjempefine!

Ninne sa...

...men jeg har aldri strikket dette mønsteret! Det skal det bli en slutt på! For nå begynte tærne å krølle seg, og jeg ta det som et tegn!

Marita sa...

Ja, klart du gadd å strikke begge du - rask er du også! Dette mønsteret er en absolutt favoritt hos meg! Lekkert med hvitt!!

Bim H-D sa...

hm, har problem med att flertalet av alla sockar jag stickar blir för stora... har inte nog VIDA fötter för dem verkar det som ;) hiskeligt onödig med sockar som ligger tills det hittas någon de passar åt. Och tror du man kommer ihåg att gå ner ett antal storlekar i stickor, eller maskantal... nä, inte heller, suck. Ja, fast man oftast vet HUR det kommer att sluta...
Må så gott... värmländskan... kramis och sticka nu lugnt... man får - nä, det får man inte nej ;)

Magaki sa...

De er helt nydelige i hvit :)

blomstermamma sa...

De var utrolig fine i hvitt. Flink og rask er du! God helg!

Strikkforbi sa...

Hei...Jeg har en award til deg på bloggen min c",)

Marianne sa...

Mitt favorittmønster er tåoppsokker med bluberry waffle-mønster. De sitter bare så godt på foten, og holder seg kjempefint :)

Anonym sa...

Gratulerer med fullført Januarsokker og lue :)
Ha en fin søndag, og så ligger det en liten Award til deg i bloggen min.

GreteR sa...

Nydelige sokker.
Eg sitter å prøver å mote meg opp til å starte på eit par til meg sjølv, men eg hater/får ikkje til helen, så det tar sin tid. *ler*
Ha ein fin søndag.

Itzak sa...

Disse sokkene skal jeg strikke også, de er sjokk fine.

Anette sa...

Jøss, så flotte de ble. Jeg ble ikke helt fristet av bildet i oppskriften, men i hvitt ble de nydelige. Ser visst ut til at det må bli et par av dem her i huset :-) Takk for inspirasjonen :-)

aneima sa...

Jeg har gitt deg en award.
Sjekk på siden min...
Klemz =0)

Konstant Strikkekløe sa...

Lekre sokker, stilig i hvitt.

Torunn sa...

Kjempeflotte!!!