mandag 19. november 2007

Lots of dishcloths and a scarf


Lots of dishcloths are made for Christmas, maybe (?).


These are my best dishcloths ever.

This is simply garther stitch. 30 stitches on US 8 needles. The bouclé-yarn makes the nice texture.


















And I've made a blue fun-fur scarf for a little girl I know.

It's one tread fun-fur (Funny) and one tread Flamè (cotton).



I forberedelsen til jula har jeg strikket en masse oppvaskkluter. Disse er absolutt favorittene mine. Kjempegode i bruk, og holder seg fine etter vask. Julegaver kanskje?

Og så har jeg laget et skjerf i Funny og Flamè (bomull/lin). Jeg kjenner en jente som kanskje blir glad for dette.

Jeg vet at endel lesere gjerne vil se bloggen min på engelsk, men at også endel savner det norske. Gi meg en kommentar dersom du gjerne vil se bloggen min, også på norsk.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Så masse kluter, du er jo råflitting *gjesp*
Nettopp stått opp!

annemor sa...

Herlige klutar :) Og pusete skjerf er alltid populært hos små jenter :)

Anonym sa...

Å, det var fine kluter!
Jeg har "klute-dilla" for tiden og ble litt nysgjerrig på hvilket bouclegarn du har brukt?

Anonym sa...

...tenkte nettopp på det...skulle gjerne lest klute-beskrivelsen på norsk men skjønner godt hvis du helst vil hlde deg til et språk altså!!

Hva slags garn var de klutene i? De ser veldig fine ut...!

Anonym sa...

Så mange flotte ting du lager! Jeg er imponert!
Og bare for å ha sagt det, så liker jeg best blogger på norsk, men leser også engelske blogger... (siden du spurte:))

Anonym sa...

De klutene hørtes virkelig bra ut. Litt nysgjerring på garnet du har brukt .. Gratulerer med ny blogg forresten! Nå fikk jeg lagt deg til i bloglines :)Ha en fortsatt fin uke!

Anonym sa...

Gratulerer med ny blogg, nå er den på bloglineslista mi.
Norsk eller engelsk er det samme for meg, men det er nok mange som ikke leser engelske blogger.

Anonym sa...

Så fine kluter! De blir fine til jul:o)

Anonym sa...

Flotte kluter du lager og mye fin julepynt.Er vel også en av de som liker norsk best, men det går greit å lese engelsk.
Ha en fortsatt fin uke.

Anonym sa...

De klutene ser kjempefine ut! Hva slags garn har du brukt!
Og jeg leser helst blogger på norsk.....

Anonym sa...

Snacka om att man ser läckra diskdukar här. Ja, det är så härliga färger... höst?
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som nog borde sticka en diskduk - varför aldrig testat? hm...

Anonym sa...

Hei san :)

Stilig oppvaskkluter du har laget .Hvilket garn er de strikket i ,har ikke sett slikt gøyalt garn før jeg.Jeg vil ønske deg en topp helg med mye kos